tisdag 2 juni 2015

Tisdag 150602, Göteborg - Kardamena, Kos.

Snabb frukost och packning av det sista.
Taxin hämtade 0430. Minitaxi kör fast pris Frölunda-
Landvetter, 430 kr. Är man två är det inget att tveka om.
Speciellt om man skall iväg tidigt som vi. Flyget lyfte punktligt
0700 och landade 1130 efter en behaglig resa.
I år har vi bestämt oss för att stanna första och sista natten
i Kardamena. Sweet Kalimera heter stället. Jag föll mest för
priset och recensionerna. Pris 24,5 € både första och sista natten.
Recensionerna 9,2. Kanske var dom självfabricerade. Taxi hit gick
på 20 € och det visade sig att det ligger en bra bit på andra sidan
Kardamena. Säkert 3,5-4 km. Ett fräscht poolområde fick upp humöret.
Men det var långt att gå in till Kardamena. Nu är vi här i alla fall.
Havet ligger alldeles nedanför hotellet. Det blev dopp både i hav och pool.
Hav ca 19, pool något varmare. Jag har Clas Ohlsons badtermometer med mig
men den börjar jag använda på Asty.
Gött att ha semester hela tiden.
Stranden nedanför hotellet
Fräckt poolområde!
Poolen från vår balkong

3 kommentarer:

  1. Jag gör en testkommentar på mitt inlägg för att se att det funkar med anonyma kommentarer.
    Sicket j-a kanoninlägg!!!!
    /P-Å

    SvaraRadera
  2. Haha, du är roligt du! Sicket J-a kanoninlägg!!!!
    Imonerande att du bloggar nu också, men du är ju pensionär...
    (Det enda jag önskar är att du gjorde en enda blogg - pawiks resor - med olika kategorier för de olika resorna istället för en ny blogg varje resa. Då hade man bara behövt en adress...... Men annars kanon!)
    Puss och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror lite på vad man får från blogger. Har just nu tre google konton och lite dålig koll på vad jag har för utrymme på varje konto.
      Ännu ett kanoninlägg!!

      Radera