lördag 6 juni 2015

Lördag 150606, Astypalea besök på Vatses

Lördag 150606, Astypalea besök på Vatses.

Sveriges nationaldag. Nja vi har väl inte firat precis.

Igår kväll var vi bjudna till Klaus och C på "Wurst und Sauerkraut". Trodde inte jag tyckte om Sauerkraut men det gjorde jag.
Korven var medtagen från Tyskland och mycket god. Mycket kött.
Idag var det min tur att köpa morgonbröd. Det känns verkligen att anstränga sig innan 8 på morgonen. Enda öppna bageriet på Asty finns nu mitt emot bensinstationen i backen. Ni som känner till Asty vet vad jag menar. Två varma, färska, bröd, direkt från ugnen, var verkligen lön för mödan. 2€ kostade kalaset.
Kl 10 avfärd till Vatses med Klaus och C. Det är en magiskt fin strand. Med 7 års erfarenhet tycker jag att det utan konkurrens är öns bästa strand. Här finns tyvärr inga tavernor. I norra hörnet av stranden pågår dock ett projekt. Där finns en byggnad av något slag. Undrar när den blir klar. Den såg precis likadan ut förra året. Ägaren var där idag och hamrade ivrigt några slag innan han tröttnade och tog en välbehövlig paus.

Från gårdagen några bilder från eftermiddagen.
Ouzerian på Asty ligger mycket strategiskt i hörnet av hamnstråket. Här sitter alltid gubbarna och tjötar. En engelsk dam sköter stället nu liksom ifjol. Här har man perfekt koll på allt som händer. En ouzo mese här är aldrig fel.

Bilderna blev lite huller om buller idag, men håll till godo.
Ouzerian. Perfekt koll på allt
Ouze mese
Bild från igår. Kora och kastro från andra håll
Igår. Handlaren har packat in en "köppåse" för någon.
Shoppingronda igår.
M frågar om något vid kassan.

Grekisk lösning på skärmning. En uppklippt konservburk vid routern hindrar grannen att gratissurfa
Oleander blommar
Vatses. Astys klart bästa strand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar