fredag 5 juni 2015

Fredag 150605, Slappedag i Pera Gialos, Astypalea

Lite mulet idag på morgonen. En slappedag har det varit.
Gött.
Promenerat upp till koran i sakta mak och sedan fortsatt till den ensamma väderkvarnen på andra sidan den stora dalen här.
Vi hann med några eftermiddagsdopp i hamnstranden innan vi skulle gå till Klaus och Claudia.
Har skrivit det tidigare men skriver det igen. Hamnstranden är nu bra att bada i.
På eftermiddagen/kvällen var vi bjudna till Klaus och Claudia på saeurkraut och korv, Jag visste inte att jag gillade sauerkraut men det var verkligen jättegott.
Planen för morgondagen är Astys bästa strand, Vatses, med Klaus och Claudia.
Lite snack och ännu mindre verkstad från Asty idag.

På väg upp till kyrkogården från söder
Astypalea graffiti
Livadia och dammen
Jag älskar det!!
Så märkvärdigt är det inte....eller?
Vissa måste ha pool och solstolar,
Koran och  vindmöllan


Birgittas "klimakteriefik"
Ett par som jag träffade på väg hem

3 kommentarer:

  1. Hej
    Det verkar som om ni har det bra. Här regnar det idag (fredag och nationaldag). I och för sig skönt. jag behöver inte ens tänka på att måla. Målarna som varit här är färdiga med gaveln, nu är dt bara mitt arbete kvar.

    Jag har fått en vänförfrågan på Facebook från Janet

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva att det var jag men det förstod ni kanske ändå
    Ewa

    SvaraRadera
  3. Vi har det bra. Vädret i år är bättre än förra året. Varmare. Lite blåsigt men inte för mycket. Idag har vi varit till Vatses, 20-25 minuters körning på skumpig väg. Blåsigt på stranden men 23 grader i det klara vattnet. Ikväll går vi ner på promenaden och tittar på CL i fotboll.
    Vi hörs.

    SvaraRadera