söndag 14 juni 2015

Söndag 150614 Ännu en Livadiadag

Livet går alltid vidare. Nu med den moderna tekniken följer man nyheter och hemskheter på ett annat sätt än tidigare. Lisa Holms försvinnade och död tog tag i mig. Tragiskt och hemskt. Skall försöka tända ett ljus idag kl 2100 grekisk tid.
Alla myrorna och elefanterna är nu också borta. Brasse blev 69, Magnus 73 och Eva bara 42. Myrorna och elefanterna har lärt minst en generation svenskar att läsa.
Från min studenttid kommer jag ihåg det suveräna programmet "Oj är det redan fredag" som var nyskapande.
Ju äldre man blir desto mer ödmjuk blir man. Jag tänker i alla fall inte vara rikast på kyrkogården när den tiden kommer. Att resa långt bort och nära vidgar perspektiven och ökar förståelsen folk emellan.

Här är fyra bra restaurangval på Astypalea.
Astropelos i Livadia
Ageri i Chora (mittemot vindmölla 1,5 om ni förstår vad jag menar)
Maistrali åretruntöppen restaurang/taverna bakom Paradissos. Vi bor i en av deras studios
Akti Lite lyxigare och något dyrare. Inte avskräckande dyrt och med spektakulära bord.

Detta år har vi haft ett suveränt bra väder. Hela tiden svenskt jättelagom, 25-30 grader. Vattentemperatur 21-25. Det blir nog besök här en åttonde gång.
Hej då Livadia. Vi ses om inte imörrn så nån gång
Inte mycket skugga efter Livadiabacken ca 1345 idag
Hörde jag säkerhetslina? Nej vi är i Grekland nu
Restaurang Ageri i Chora. En av favoriterna
En del struntar i den fina utsikten

4 kommentarer:

  1. "Jag tänker i varje fall inte vara rikast på kyrkogården......" är en underbar kommentar.
    Så tänker vi också.
    Ha en god tur hem.
    Birggitta på skäret.

    SvaraRadera
  2. Vi hörs när ni kommit hem!
    Kram kram

    SvaraRadera