måndag 8 juni 2015

Söndag 150607, Mötet med Helvetestrappan.

Min bakgrundsbild är självklart Pera Gailos på Astypalea. Enligt engelska wiki bor här 1311 (2011) bofasta (åretrunboende). Jag tror att ca 80% av dessa bor i husen i bakgrundsbilden. Jag höftar bara.

Idag skulle det ske. Mötet jag har fruktat. Helvetestrappan. Hur skulle det gå? Ni som läst mig på Kalimera från förra året vet vad jag menar. Helvetestrappan är 190 trappsteg från hamnen till Koravägen. Efter det har man ett hundratal meter ganska brant Korabacke. Detta toppas med ytterligare 30 trappsteg upp till vindmöllorna i Kora. Förra året gick vi ganska många gånger till Tzanaki-stranden bortom Livadi. I år kanske det bara blir den här gången. Vädret, temperaturen var idag helt perfekt. 22-23 grader strax efter nio en söndag.
Det blev en bra dag på stranden.
Nästa är orkar jag nog inte gå den här vägen. Jag är 68 och varje år räknas. Vi får se, men det var sjukt jobbigt i år trots hyggligt väder. Lite jobbigt också att Birgittas klimakteriefik inte hade någon personal når våra strupar var torra på vägen hem.. Man får acceptera det. We are in Greece now.
Helvetestrappan
Helvetestrappan
Helvetestrappan
Helvetestrappan
Helvetestrappan
Helvetestrappan
?

2 kommentarer:

  1. Ingen bild på klimakteriefiket? Då måste du gå upp dit igen.
    Birgitta som kommit hem till Umeå

    SvaraRadera